Overskrift til statisk spotfelt
Ro maximiniet quatenis conet exero que cusdaepudit quissimus quodis sae. Orro od ullabo. Evelibus, odisque plabo.
På Appenæs Friskole arbejder vi for at skabe de bedste rammer for faglighed, trivsel og udvikling.
Vi er en tryg og ambitiøs friskole, hvor eleverne mødes med nærvær, tydelige rammer og tillid til deres evner.
Vi tror på, at børn lærer bedst, når de trives – og at trivsel vokser, når elever oplever succes og mening i deres skoleliv.
Derfor har vi fokus på både faglig fordybelse, sociale fællesskaber og livsduelighed.
Faglighed og læring
• Undervisning med udgangspunkt i den enkelte elevs faglige kompetencer
• Fokus på både boglige og praktiske færdigheder
• Kreative og musiske fag har en central plads i skoledagen
• Bevægelse og udeliv er en naturlig del af læringen
Trivsel og fællesskab
• Nærværende og faste lærere på trinnene, der kender hver enkelt elev
• Fokus på trivsel, respekt og ansvar i fællesskabet
• Samarbejde, medbestemmelse og hjælpsomhed vægtes højt
• Vi arbejder aktivt med klassetrivsel og sociale relationer.
Skoleliv og værdier
• Tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem skole og hjem
• Traditioner og fælles oplevelser styrker fællesskabet
• Vi værner om friskoleånden – frihed, ansvar og medbestemmelse
• Trygge rammer med plads til forskellighed
• Forældre modtager fire årlige kvartalsrapporter, der viser barnets faglige udvikling.
Udsyn og dannelse
• Fokus på dannelse, nysgerrighed og livsduelighed
• Vi klæder eleverne på til ungdomsuddannelse og livet videre
• Eleverne lærer at tage stilling og tænke selvstændigt
• Samarbejde med lokalsamfundet i Næstved og omegn
Ro maximiniet quatenis conet exero que cusdaepudit quissimus quodis sae. Orro od ullabo. Evelibus, odisque plabo.
Ro maximiniet quatenis conet exero que cusdaepudit quissimus quodis sae. Orro od ullabo. Evelibus, odisque plabo.